Automobilka uviedla, že v 2. štvrťroku dosiahla čistý zisk 3,2 bilióna
wonov (2,27 miliardy eur), zatiaľ čo v rovnakom období pred rokom
predstavoval jej zisk 2,8 bilióna wonov. K rastu zisku prispelo zvýšenie
produkcie po zmiernení problémov v dodávateľskom reťazci, vysoký dopyt
po elektrických vozidlách a pokles kurzu wonu, čo podporilo predaj na
zahraničných trhoch. Analytici však počítali s výraznejším zvýšením
zisku na 3,3 miliardy wonov.
Tržby dosiahli 42 biliónov wonov, čo v medziročnom porovnaní predstavuje
rast o 17 %. Dopomohol k tomu rast objemu predaja, keď spoločnosť
zvýšila predaj vozidiel o 8,5 % na 1,06 milióna. Vysoký dopyt
zaznamenali elektrické autá, kde predaj vzrástol o 47 % na takmer 78.000
vozidiel.
Firma následne zlepšila prognózu rastu tržieb za celý rok. Ešte v
januári očakávala, že v tomto roku sa jej tržby zvýšia o 10,5 až 11,5 %,
teraz počíta s rastom o 14 až 15 %.
Okrem toho zlepšila odhad v oblasti ziskovej marže. Zatiaľ čo pôvodne
počítala so ziskovou maržou v rozmedzí od 6,5 do 7,5 %, najnovšie
odhaduje, že dosiahne 8 až 9 %.
(1 EUR = 1409,63 KRW)